سه شنبه 16 آبان 1396  10:51 ق.ظ


کاهش استرس با ترفندی 5 دقیقه‌ای

کاهش استرس

استرس بخش جدا نشده ای از زندگی هر روز ماست

 

استرس بخش جدا نشده ای از زندگی هر روز ماست. اگر چه مقدار کمی استرس برای زندگی ما لازم است اما اگر کنترل نشود، زندگی ما را تحت تاثیر منفی خود قرار می دهد.

 

استرس می تواند شخصیت ما را تخریب کند، موجب بر هم زدن روابط عاطفی ما با دیگران شود و همچنین از پیشرفت زندگی ما بکاهد. استرس می تواند تا حدی در ما وجود رخنه کند که جز تاریکی چیزی نبینیم و تبدیل به آدمی افسرده و منزوی شویم.

 

اما راههایی وجود دارد که می تواند استرس ما را کاهش دهد. یکی از این روش ها که در ژاپن بسیار رایج است، در کمترین زمان بیشترین تاثیر را می گذارد و از استرس تان به مقدار زیادی می کاهد.

 

اگر شما هم به دنبال راهی سریع، ساده و تاثیرگذار هستید، این روش را که در این مطلب به شما آموزش می دهیم، امتحان کنید.

 

برای این روش باید از دست هایتان کمک بگیرید، اما قبل از آن باید بدانید که هر انگشت چه تاثیری در زندگی تان دارد و بازتاب چه خصوصیتی از شماست.

 

نقش ورزش در کاهش استرس

 

شست 

انگشت شست به شما کمک می کند که با احساساتی چون عصبانیت و نگرانی بجنگید. همچنین در درمان دردهایی چون درد معده، بیماری های پوستی، اختلال اعصاب و سردرد نیز موثر است.

 

انگشت اشاره

انگشت اشاره در مقابله با ترس ما را یاری می کند. به علاوه، دردهایی چون کمردرد، دندان درد، دردهای ماهیچه ای و اختلالات سیستم گوارش را نیز کاهش می دهد.

 

انگشت میانی 

وظیفه انگشت میانی کنترل عصبانیت است. در کاهش دردهای قاعدگی، میگرن و خستگی نیز موثر است.

 

انگشت حلقه

این انگشت به ما در مقابله با افسردگی و ناراحتی کمک می کند. مشکلات تنفسی، آسم، بیماری های پوستی و اختلالات گوارشی نیز به کمک انگشت حلقه از بین می رود.

 

انگشت کوچک 

انگشت کوچک دست در بالا بردن اعتماد به نفس ما موثر است. همچنین به آرامش و مثبت اندیشی ما نیز کمک می کند. از دیگر تاثیرات آن کاهش درد قلب، گلو، استخوان ها و دردهای شکمی نیز موثر است.

 

حال که خصوصیات هر انگشت را دانستید، به سراغ شیوه کاهش استرس می رویم. به راستی چگونه می توانیم به کمک انگشتان دست مان از دردهایمان بکاهیم؟

 

کاهش استرس

 

برای این که میان انرژی های بدن تان تعادل برقرار کنید، باید انگشت تان را به کمک دست مخالف نگه دارید. از آنجا که می دانید هر انگشت چه دردی را می کاهد، انگشت مورد نظر را با دست مخالف تان به مدت 1 تا 2 دقیقه محکم نگه دارید.

 

برای آرامش ذهن تان هم با شست دست مخالف بر وسط کف دست تان، یه مدت 1 تا 2 دقیقه، فشار آورید.

 

توصیه می شود که هنگام انجام دادن این حرکات نفس هایی آرام بکشید.

 

حتما لازم نیست که برای بیماری خاصی از این تکنیک استفاده کنید، بلکه می توانید هر روز این روش را انجام دهید تا تفاوت در کیفیت زندگی تان حاصل شود.

 

از آنجا که این روش ساده است و در زمان کوتاهی انجام می گیرد، امیدواریم که برایتان مفید واقع شود.


  • آخرین ویرایش:-
نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین پست ها

تفاوت های کلیدی مسئولیت مدنی و کیفری..........دوشنبه 22 مرداد 1397

ورود به عضویت شرکت تعاونی چگونه است ؟ ..........دوشنبه 22 مرداد 1397

ساختار شرکت ها در حقوق فرانسه ..........سه شنبه 9 مرداد 1397

ثبت برند عرقیات ..........سه شنبه 9 مرداد 1397

ویژگیهای شرکت با مسئولیت محدود ..........سه شنبه 9 مرداد 1397

معایب اجرای چک از طریق اداره ثبت محل ..........سه شنبه 9 مرداد 1397

موارد انحلال شرکت غیرسهامی ..........سه شنبه 9 مرداد 1397

تعریف منطقه آزاد چیست و مزایای ثبت شرکت در مناطق آزاد چیست؟..........شنبه 6 مرداد 1397

شرکت های تجاری دارای شخصیت حقوقی ..........شنبه 6 مرداد 1397

موسسات غیر تجارتی و مدارک مورد نیاز جهت تاسیس موسسه ..........شنبه 6 مرداد 1397

منظور از شرکت های تجاری چیست..........شنبه 6 مرداد 1397

حدود شخصیت حقوقی شرکت و خطرهای آن ..........شنبه 6 مرداد 1397

سایتهای برتر..........دوشنبه 11 تیر 1397

وقتی شرکت ثبت می کنیم از چه موقع باید مالیات بدهیم..........یکشنبه 10 تیر 1397

ثبت اختراع و ایده..........یکشنبه 10 تیر 1397

همه پستها